onsdag 10 februari 2010

Studieförmiddag.

Steg upp tidigt. Förberedde mig för att arbeta med kursen IT som arbetsredskap genom att koka tillräckligt mycket kaffe. Det går rätt mycket åt av den varan så här morgontid. Veckans tema är att bekanta sig med Google Dokument. Intressant.Men jag är otålig, vill att allt skall gå fort. Inser vilka enorma möjligheter det finns och ser också att vi kunde använda oss av Google dokument inom arbetet i stället för att skicka dokument per e-post av och an mellan Närpes och Kristinestad, vilket vi ibland gör. Tack och lov är det snöyra utomhus. Det är liksom mera tacksamt att studera om det är sämre väder ute. Jag tänker shifta ämne nu.Därav denna reflektion.Det gäller att ha självdisciplin vilket inte är så lätt hemmavid. Men, om jag är flitig nu unnar jag mig en lång promenad på eftermiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar